janelly-2019.reismee.nl

De kop is eraf!

Schiphol en een lekkere warme koffie. Over een uur, om 15.15 u moeten we boarden. We zijn al in de buurt vanonze gate, dus tot nu toe..... alles onder controle.

We waren al best vroeg op stap. Om 9.45 u. waren we klaar: ontbeten, huis aan kant, tassen gereed, onze plant (5 avocado plantjes) een plens water gegeven, afval weggebracht, jas aan en naar buiten. Deur op slot en aan de wandel naar station Breda-Prinsenbeek. In 3 kwartier zaten we op perron 1. Wachtend op onze trein om 10.43 u., raasden de treinen langs. Iedere keer verbazen we ons weer hoe intensief ons Nederlandse spoor netwerk wordt gebruikt. Precies op tijd konden we instappen in een nieuwe Sprinter. In D’recht overstappen, dan naar Den Haag Centraal, wat later Den Haag HS werd, vanwaaruit we alsnog, maar iets eerder, in Den Haag C kwamen. Een koffie gehaald en in de trein naar Schiphol gestapt. Daar was het, voor het eerst deze reis, best druk. Een jongeman stond op voor een oudere dame en een meisje naast mij, bood dezelfde dame aan te ruilen, zodat zij en haar vriendin bij elkaar konden zitten. Dat gebeurde. Deze twee dames kwamen zo bij ons terecht, wat zorgde voor gezellig gekeuvel en het uitwisselen van telefoonnummers, omdat een van de twee, voor haar plezier, op huizen past, all over the world.

Op Schiphol, inchecken en langs de douane, een hele wandeling, maar het verliep allemaal heel soepel. We zijn onderweg! Weer even wennen, maar we hebben er zin in.

Bregtje

Goede reis!! Jullie zitten als het goed is nu in de lucht. Ik kijk al uit naar alle leuke, spannende en mooie verhalen. Dikke kussen xxxxxx

Ria van de Heijning

Veel plezier op reis en op de fiets en ik ben benieuwd naar jullie leuke en interessante verhalen en alle mooie foto's.